KIS
Curriculum programs
Наша школа позволяет
Обеспечить высокие академические результаты нам позволяет качественное взаимодействие нескольких образовательных программ.
Школа имеет двойную аккредитацию и имеет возможность использовать 2 образовательные программы в учебном процессе.
Международного бакалавриата The International Baccalaureate IB PYP
ФГОС РФ
Цель образовательных программ в нашей школе – воспитать людей с глобальным мышлением, осознающих общие корни всего человечества и общую ответственность за жизнь на нашей планете, и способных совершенствовать ее и поддерживать на ней мир.
Неотъемлемой частью программ является развитие междисциплинарных навыков:
- любознательность,
- способность размышлять,
- информированность,
- коммуникабельность,
- способность к риску,
- принципиальность
- заботливость.
Эти навыки способствуют приобретению и закреплению знаний, способностей и опыта на протяжении всей жизни.
Kaluga international school students strive to be:
Caring
We show empathy, compassion and respect towards the needs and feelings of others.
Communicators
Thinkers
We exercise initiative in applying thinking skills critically and creatively to recognise and approach complex problems, and make reasoned, ethical decisions.
Inquirers
We develop our natural curiosity. We acquire the skills necessary to conduct inquiry and research and show independence in learning.
Principled
We act with integrity and honesty, with a strong sense of fairness, justice and respect for the dignity of the individual, groups and communities.
Balanced
We understand the importance of intellectual, physical and emotional balance to achieve personal well-being for ourselves and others.
Knowledgeable
We explore concepts, ideas and issues that have local and global significance. In so doing, we acquire in-depth knowledge and develop understanding across a broad and balanced range of disciplines
Risk-takers
We approach unfamiliar situations & uncertainty with courage and forethought, and have the independence of spirit to explore new roles, ideas and strategies.
Open-minded
We understand and appreciate our own cultures and personal histories, and are open to the perspectives, values and traditions of other individuals and communities.
Reflective
We give thoughtful consideration to our own learning and experience. We assess and understand our strengths and limitations and use this knowledge to support our learning and personal development.